Oproep van moeders voor moeders.

19 maanden geleden zette ik onze zoon op de wereld. Wat een lief ventje…

Afbeelding

Het was een korte, heftige bevalling, waarin ik alle steun kreeg van mijn vriendin-vroedvrouw, en de vroedvrouw-stagaire.

Na een hele tijd kwam mij ter ore dat deze vroedvrouw-stagaire zelf een doodgeboorte had meegemaakt, een tijdje voordien. Het was dus best heftig geweest voor haar. Toen het kindje uitgedreven was, hebben ze het ingewikkeld in een dekentje. Ze hebben nog enkele uren afscheid genomen. Het dekentje is het enige wat ze overhouden. Ze blijken er dan ook vele waarde aan te hechten, het ligt in hun slaapkamer, voor zover ik weet.

Nu is mijn lieve, patchworkende mama al een hele tijd dekentjes aan het maken. Precies die dekentjes waar ze de doodgeboren kindjes (of kindjes die snel daarna sterven) in wikkelen. Een moeders voor moeders- principe. En het dekentje waar dat kindje van mijn vroedvrouw-stagaire in ingewikkeld was, blijkt afkomstig te zijn van mijn mama.

Als dat geen karma is. Ofzoiets. Ik vind het in alle geval te gek voor woorden.

Nu ik weet dat ook mensen zo dichtbij ons, erg dankbaar zijn voor die dekentjes, wil ik zelf mijn steentje bijdragen.
Het zou fijn zijn als jullie meedoen, toch!?

Bij deze dus een oproep:

Maken jullie mee een dekentje voor deze moeders?
Meer info kan je vinden op hookedtoyou.wordpress.com !

Geef een reactie

